page loader
CÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN Ý ĐỊNH SỬ DỤNG MÔ HÌNH “LỚP HỌC ĐẢO NGƯỢC” TRONG DẠY HỌC CỦA GIÁO VIÊN: NGHIÊN CỨU TẠI KHU VỰC MIỀN TRUNG, TÂY NGUYÊN VÀ NAM BỘ
Tác giả: Trần Thị Hương Xuân, Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Nguyễn Thị Nhị
85    0
Tạp chí giáo dục
Quyển: 23(4),     Trang: 37-44
Minh chứng: 1326_7.pdf
Năm xuất bản: 4/2023
Tóm tắt
In the context of implementing the 2018 General Education Program, teachers need to deploy teaching models and methods to develop students' qualities and competencies, including the flipped classroom model. The study analyzes the factors affecting the possibility to apply the flipped classroom model through a survey of 351 teachers in the Central, Highlands and Southern Regions in Vietnam. The model involves the factors affecting teachers’ intention to use the flipped classroom model including: perceived usefulness, perceived ease of use, purposes, habits and conditions. The results show that the model with the above factors is appropriate, so in order to motivate teachers to use the flipped classroom model in teaching, it is necessary to raise teachers' awareness of the benefits and ease of use of the model, the teaching purposes, and teachers’ habits when organizing teaching and the favorable conditions in terms of facilities, staff and support policies
Từ khóa
Flipped classroom model, affecting factors, flipped learning, competency-based teaching and learning
Cùng tác giả
Rèn luyện một số kỹ năng cơ bản về phân tích chương trình và sách giáo khoa môn vật lý cho sinh viênThí nghiệm tự làm trong dạy học trong dạy học các kiến thức về áp suất vật lý lớp 8 THCSMô hình giáo dục đại học của Hàn Quốc và kinh nghiệm cho Việt namMột số giải pháp nâng cao năng lực nghiệp vụ sư phạm cho các giảng viên trẻ ở trường sư phạm.Xây dựng và sử dụng bài tập theo chuẩn pisa trong dạy học chương “Các định luật bảo toàn” vật lý lớp 10 THPTPhát triển năng lực tự học cho học sinh trong dạy học vật lý ở trường trung học phổ thôngSử dụng đánh giá thực trong đánh giá kết quả học tập của sinh viênGiáo trình: Đo lường và đánh giá trong dạy học vật lýThí nghiệm trong dạy học vật lýSử dụng dạy học hỗn hợp trong phát triển năng lực tự học của học sinh trong dạy học vật lý ở trường THPTThực trạng và giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn vật lý trường trung học phổ thông nhằm phát triển năng lực học sinhCDIO Approach in Developing Teacher Training Program to Meet Requirement of the Industrial Revolution 4.0 in VietnamResearch on Industry 4.0 and on key related technologies in Vietnam: A bibliometric analysis using ScopusThe Practice of Developing Department Heads at University: Case Study in VietnaTHE OPINION OF LECTURERS IN UNIVERSITIES ON ONLINE LEARNING IN THE CONTEXT OF THE COVID 19 PANDEMIC: A CASE STUDY IN VIETNAMMô hình quản lí giáo dục STEM ở trường phổ thôngXÂY DỰNG BÀI TẬP PHÁT TRIỂN NĂNG LỰC VẬT LÍ CHO HỌC SINH TRONG DẠY HỌC CHỦ ĐỀ “KHÍ LÍ TƯỞNG” (VẬT LÍ 12)Application of blended learning in teaching and learning at high schools in VietnamApplication of the lesson study model in training teachers in VietnamCompetencies of the Team of Department Head at Higher Education Institutions in Vietnam in The Context of the Industrial Revolution 4.0MODEL OF QUALITY ASSURANCE MANAGEMENT IN GENERAL EDUCATION: A CASE STUDY IN NGHE AN PROVINCE, VIETNAMFactors affecting the flipped classroom in the educational context of VietnamThe Impact of Online Self-Assessment on Learning Outcomes and Self-Assessment Skills Among Grade 11 Students in Vietnam