page loader
A CDIO COMPETENCY FRAMEWORK FOR VINH UNIVERSITY'S TEACHING FACULTY
Tác giả: Trần Thị Ngọc Yến, Trần Bá Tiến, Nguyễn Xuân Bình
304    0
Proceedings of the 17th International CDIO Conference, hosted online by Chulalongkorn University & Rajamangala University of Technology Thanyaburi, Bangkok, Thailand, June 21-23, 2021.
Quyển:     Trang: 157-167
Năm xuất bản: -6/2021
Tóm tắt
Among factors that a university can control, teaching faculty plays the most crucial role (Hammond, Berry & Thoreson, 2010). This may explain why professional teachers at higher education institutes are generally required to possess essential competencies for the benefits of students. While many educators have agreed on the distinctive nature of higher education as compared to K12 levels, there seems to be no consensus on what competencies are the most fundamental. This paper in the first place argues for the necessity to formulate a lecturer competency framework for the teaching faculty at Vinh University, which has recently launched its newly designed CDIO curricula. The university has undergone a significant transformation since it joined the CDIO Initiative in 2005, thus being determined to reset its policy on requisite attributes for the lecturers. The paper also discusses the elements of competency, advantages of lecturer competency frameworks, and principles of formulating lecturer competency frameworks. In addition to that, reviews of teacher competency frameworks currently used by schools and universities around the world are provided. Finally, the paper describes the components included in the proposed framework together with explanations for the inclusion of those competencies.
Cùng tác giả
Vietnam's National foreign languages policy for integrating into ASEAN communityMột số vấn đề về khảo thí tiếng Anh tại Việt NamHoạt động chuyên môn và phát triển nghiệp vụ ở trường phổ thông điển hìnhÁp dụng thuyết Đa trí năng trong thiết kế bài tập về nhà để nâng cao hiệu quả học từ vựng tiếng Anh của sinh viên.Giao tiếp giao văn hóaMối liên hệ giữa nhật ký dựa trên thuyết Đa trí năng và tính tự chủ của sinh viên trong việc học từ vựngĐối chiếu ẩn dụ và hoán dụ chỉ sự tức giận trong tiếng Anh và tiếng ViệtĐánh giá giả thuyết Sapir-Whorf và ảnh hưởng của nó đối với xu hướng ngôn ngữ học hiện nayMultiple Intelligences-Related Projects and EFL University Students’ AutonomyGiáo trình Ngôn ngữ học đối chiếuẢnh hưởng của kích thích ngữ nghĩa và hiệu ứng tần suất từ đối với việc xử lý từ đồng hìnhTEACHER’S FEEDBACK ON EFL STUDENTS’ WRITING ERRORS: DIAGNOSIS AND TREATMENTUniversality vs. cultural specificity of anger metaphors and metonymies in English and Vietnamese idioms: a cognitive linguistic perspectiveNgữ âm-Âm vị học tiếng AnhEffects of Multiple Intelligences project on university students’ motivation towards English language learning: A case study in VietnamDevelopment of CDIO-based programs from the teacher training perspectiveAn investigation into ESL student interaction during task-based activitiesEFL student learning motivation : a study of classroom-specific factorsA cross-cultural study of modality in the speech act of asking for permission