page loader
"What do we do with AI?: Perspective of pre-service teachers."
Tác giả: Nguyễn Thị Tường_ Đặng Thị Nguyên
23    0
English Language Education in the Age of Artificial Intelligence
Quyển: Không     Trang: Không
Năm xuất bản: 6/2024
Tóm tắt
Artificial Intelligence (AI) has been widely utilized these days by not only students but also teachers. For pre-service teachers, they are playing the role of student and a future teacher, so the question is that what they are doing with AI as a student and what they are preparing for their own career with the help of AI. The study aims to answer those two research questions. a survey questionnaire, followed by interviews have been used to collect the data. 176 pre-service students have already taken part in the study. The results show that pre-service teachers have frequently used AI for their own learning and future teaching with some common functions such as getting the suggestions for teachers' questions, paraphrasing, getting teaching ideas or prompts, creating images, checking writing, designing test, etc. In light of the findings, some pedagogical implications have been suggested about using AI to promote pre-service teachers' learning and future teaching, contributing to enhance the quality of English teaching and learning.
Từ khóa
Key words: pre-service teacher, AI, functions, English teaching and learning
Cùng tác giả
Teaching Pronunciation to ESL students at beginning levelThe basic guiding skills in Engish for tourismThực trạng dạy học tiếng Anh trong việc đảm bảo chất lượng đầu vào và kết quả đầu ra của học sinh các cấp học phổ thông các tỉnh/ thành phố miền BắcSupplementary Matelirial For B1 English Intensive CourseExplore the motivations behind studying English-a case study of first year pedagogical students at Vinh universityThe use of group writing in improving the writing skill of the second year students of English at Vinh universityĐÁNH GIÁ KỸ NĂNG VIẾT TIẾNG ANH TẠI TRƯỜNG ĐẠU HỌC VINH: KHÓ KHĂN VÀ GIẢI PHÁPMột vài phương thức nhàm thúc đẩy động lực học Ngoại Ngữ cho sinh Viên chuyên ngữ tại trường đại học VinhĐề xuất một số hoạt động để dạy mộn Viết tiếng Anh cho sinh viên năm Nhất Chuyên Ngữ một cách hiệu quả và lôi cuốnKiểm tra đánh giá môn kỹ năng Viết tiếng Anh tại trường đại học Vinh khi giảng dạy Online: Những khó khãn và giải pháp NGHIÊN CỨU THÁI ĐỘ CỦA SINH VIÊN SƯ PHẠM CHUYÊN NGÀNH TIẾNG ANH TRƯỜNG ĐẠI HỌC VINH ĐỐI VỚI HƯỚNG TIẾP CẬN HỌC TẬP QUA CÁC THIẾT BỊ MÁY TÍNHNA Study of English Foreign Language Students’ Views on E-books and Their Effectiveness for English Language Learning in a Vietnamese University.Extensive reading among teachers of English at secondary schoolsWriting Assessment in the Age of Artificial Intelligence: A Systematic Review