page loader
The Impact of Online Self-Assessment on Learning Outcomes and Self-Assessment Skills Among Grade 11 Students in Vietnam
Tác giả: Tran Thi Ngoc Anh, Nhi Thi Nguyen, An Thi Tan Nguyen
202    0
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Quyển: 22 (4)     Trang: 21-35
Năm xuất bản: 4/2023
Tóm tắt
The application of information technology to self-assessment has received a lot of attention in recent years. Several previous studies have discovered a positive relationship between online self-assessment and academic performance. This study aimed to confirm the relationship between online self-assessment and learning outcomes and selfassessment skills among grade 11 students in Vietnam. With a total of 160 students, this research had been designed as quasi-experimental. The two groups did the self-assessment in different ways over the six weeks of impact implementation. To perform an online self-assessment, the intervention group employed interactive online exercises that delivered instant feedback on Liveworksheets. Throughout this period, the control group engaged in traditional self-assessment. The study found that the intervention group’s final test scores (7.7) were higher than the control group’s (6.3), and their self-assessment skills were more developed at the end of the study. The study confirms the positive relationship between online self-assessment and learning outcomes and self-assessment skills among grade 11 students in Vietnam. The findings suggest that online interactive exercises with immediate feedback can improve learning outcomes and that regular online self-assessment can enhance students’ self-assessment skills. Conceptually, this study contributes to the growing body of research on the application of information technology in education and gives insight into the potential of online self-assessment as a promising tool to promote student learning and development. The results of this study can serve as early data to investigate the effectiveness of online self-assessment in diverse educational settings.
Từ khóa
interactive online exercises; learning outcomes; online selfassessment; self-assessment; skill
Cùng tác giả
Rèn luyện một số kỹ năng cơ bản về phân tích chương trình và sách giáo khoa môn vật lý cho sinh viênThí nghiệm tự làm trong dạy học trong dạy học các kiến thức về áp suất vật lý lớp 8 THCSMô hình giáo dục đại học của Hàn Quốc và kinh nghiệm cho Việt namMột số giải pháp nâng cao năng lực nghiệp vụ sư phạm cho các giảng viên trẻ ở trường sư phạm.Xây dựng và sử dụng bài tập theo chuẩn pisa trong dạy học chương “Các định luật bảo toàn” vật lý lớp 10 THPTPhát triển năng lực tự học cho học sinh trong dạy học vật lý ở trường trung học phổ thôngSử dụng đánh giá thực trong đánh giá kết quả học tập của sinh viênGiáo trình: Đo lường và đánh giá trong dạy học vật lýThí nghiệm trong dạy học vật lýSử dụng dạy học hỗn hợp trong phát triển năng lực tự học của học sinh trong dạy học vật lý ở trường THPTThực trạng và giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn vật lý trường trung học phổ thông nhằm phát triển năng lực học sinhCDIO Approach in Developing Teacher Training Program to Meet Requirement of the Industrial Revolution 4.0 in VietnamResearch on Industry 4.0 and on key related technologies in Vietnam: A bibliometric analysis using ScopusThe Practice of Developing Department Heads at University: Case Study in VietnaTHE OPINION OF LECTURERS IN UNIVERSITIES ON ONLINE LEARNING IN THE CONTEXT OF THE COVID 19 PANDEMIC: A CASE STUDY IN VIETNAMMô hình quản lí giáo dục STEM ở trường phổ thôngXÂY DỰNG BÀI TẬP PHÁT TRIỂN NĂNG LỰC VẬT LÍ CHO HỌC SINH TRONG DẠY HỌC CHỦ ĐỀ “KHÍ LÍ TƯỞNG” (VẬT LÍ 12)Application of blended learning in teaching and learning at high schools in VietnamApplication of the lesson study model in training teachers in VietnamCompetencies of the Team of Department Head at Higher Education Institutions in Vietnam in The Context of the Industrial Revolution 4.0MODEL OF QUALITY ASSURANCE MANAGEMENT IN GENERAL EDUCATION: A CASE STUDY IN NGHE AN PROVINCE, VIETNAMCÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN Ý ĐỊNH SỬ DỤNG MÔ HÌNH “LỚP HỌC ĐẢO NGƯỢC” TRONG DẠY HỌC CỦA GIÁO VIÊN: NGHIÊN CỨU TẠI KHU VỰC MIỀN TRUNG, TÂY NGUYÊN VÀ NAM BỘFactors affecting the flipped classroom in the educational context of Vietnam