page loader
Factors affecting the flipped classroom in the educational context of Vietnam
Tác giả: Tran Thi Huong Xuan, Nguyen Bao Hoang Thanh, Nguyen Thi Nhi
181    0
Journal of Education and e-Learning Research
Quyển: 10(2)     Trang: 99-110
Đường link/DOI: 10.20448/jeelr.v10i2.4441
Năm xuất bản: 1/2023
Tóm tắt
In the context of the implementation of the 2018 General Education Program, teachers are required to implement a teaching model oriented to the development of students’ quality and competence. Teachers are encouraged to adapt the flipped classroom model of teaching in schools as its advantages are suitable for novel teaching strategies. This study focuses on analyzing factors affecting the application of this model in the teaching and learning process by collecting feedback from 351 teachers from various cities in Vietnam. The questionnaire included Likerttype questions analyzed by IBM SPSS Statistics version 20 for quantitative analysis and an open question for qualitative analysis with context and personal information. The research-oriented factors focus on the group of potential internal factors (perception, proficiency, desire and readiness of teachers) and the group of external factors (infrastructure, facilities and support resources, training programs). The results showed that those factors include the school’s infrastructure and information communication technology (ICT) condition, the teacher’s ICT competence as well as competence-related teaching and assessment methodologies and the students’ internet access conditions. Finally, the study offers suggestions on how to apply this model in teaching practice to meet the requirements of educational innovation in Vietnam
Từ khóa
Blended learning, Competence-oriented teaching and learning, Flipped classroom model, Flipped learning, Influence factors, Inverted learning
Cùng tác giả
Rèn luyện một số kỹ năng cơ bản về phân tích chương trình và sách giáo khoa môn vật lý cho sinh viênThí nghiệm tự làm trong dạy học trong dạy học các kiến thức về áp suất vật lý lớp 8 THCSMô hình giáo dục đại học của Hàn Quốc và kinh nghiệm cho Việt namMột số giải pháp nâng cao năng lực nghiệp vụ sư phạm cho các giảng viên trẻ ở trường sư phạm.Xây dựng và sử dụng bài tập theo chuẩn pisa trong dạy học chương “Các định luật bảo toàn” vật lý lớp 10 THPTPhát triển năng lực tự học cho học sinh trong dạy học vật lý ở trường trung học phổ thôngSử dụng đánh giá thực trong đánh giá kết quả học tập của sinh viênGiáo trình: Đo lường và đánh giá trong dạy học vật lýThí nghiệm trong dạy học vật lýSử dụng dạy học hỗn hợp trong phát triển năng lực tự học của học sinh trong dạy học vật lý ở trường THPTThực trạng và giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn vật lý trường trung học phổ thông nhằm phát triển năng lực học sinhCDIO Approach in Developing Teacher Training Program to Meet Requirement of the Industrial Revolution 4.0 in VietnamResearch on Industry 4.0 and on key related technologies in Vietnam: A bibliometric analysis using ScopusThe Practice of Developing Department Heads at University: Case Study in VietnaTHE OPINION OF LECTURERS IN UNIVERSITIES ON ONLINE LEARNING IN THE CONTEXT OF THE COVID 19 PANDEMIC: A CASE STUDY IN VIETNAMMô hình quản lí giáo dục STEM ở trường phổ thôngXÂY DỰNG BÀI TẬP PHÁT TRIỂN NĂNG LỰC VẬT LÍ CHO HỌC SINH TRONG DẠY HỌC CHỦ ĐỀ “KHÍ LÍ TƯỞNG” (VẬT LÍ 12)Application of blended learning in teaching and learning at high schools in VietnamApplication of the lesson study model in training teachers in VietnamCompetencies of the Team of Department Head at Higher Education Institutions in Vietnam in The Context of the Industrial Revolution 4.0MODEL OF QUALITY ASSURANCE MANAGEMENT IN GENERAL EDUCATION: A CASE STUDY IN NGHE AN PROVINCE, VIETNAMCÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN Ý ĐỊNH SỬ DỤNG MÔ HÌNH “LỚP HỌC ĐẢO NGƯỢC” TRONG DẠY HỌC CỦA GIÁO VIÊN: NGHIÊN CỨU TẠI KHU VỰC MIỀN TRUNG, TÂY NGUYÊN VÀ NAM BỘThe Impact of Online Self-Assessment on Learning Outcomes and Self-Assessment Skills Among Grade 11 Students in Vietnam