page loader
Competencies of the Team of Department Head at Higher Education Institutions in Vietnam in The Context of the Industrial Revolution 4.0
Tác giả: Thanh Van Thai, Nhi Thi Nguyen, Hương Thi Nguyen, Tran Thi Ngoc Anh, Le Van Vinh
184    0
Journal for Educators,Teachers and Trainers
Quyển: 14 (4)     Trang: 30-41
Đường link/DOI: 10.47750/jett.2023.14.04.003
Năm xuất bản: 7/2023
Tóm tắt
This study aims to investigate the Competencies of the team of department head at higher education institutions in Vietnam to implement higher education development in the context of the industrial revolution 4.0. The authors conducted a Delphi study with 15 experts in educational management in Vietnam to gather their expert views on the competencies of the team of department head at higher education institutions. A total of 24 components of competency related to 4 fields (professional expertise, scientific research, subject management and leadership, social activities and international cooperation) were strongly emphasized by experts. The competence of the team of department head is proposed based on the ideas of a group of experts and the results need to be tested, completed and confirmed by follow-up work. Besides, in this study, we have not determined the level of achievement of each competence as well as developed assessment tools. The specific competencies of the team of department head can be considered as a foundation to contribute to the development of higher education in the context of the industrial revolution 4.0. We know that competence does not exist independently; in stead of, they should be considered in the specific context of teaching, university, culture and society. This study is one of the studies related to the competence contextualization of the team of department head at higher education institutions in the Vietnamese context.
Từ khóa
Vietnam, department head, Industrial Revolution 4.0, Delphi Research, Competence
Cùng tác giả
Rèn luyện một số kỹ năng cơ bản về phân tích chương trình và sách giáo khoa môn vật lý cho sinh viênThí nghiệm tự làm trong dạy học trong dạy học các kiến thức về áp suất vật lý lớp 8 THCSMô hình giáo dục đại học của Hàn Quốc và kinh nghiệm cho Việt namMột số giải pháp nâng cao năng lực nghiệp vụ sư phạm cho các giảng viên trẻ ở trường sư phạm.Xây dựng và sử dụng bài tập theo chuẩn pisa trong dạy học chương “Các định luật bảo toàn” vật lý lớp 10 THPTPhát triển năng lực tự học cho học sinh trong dạy học vật lý ở trường trung học phổ thôngSử dụng đánh giá thực trong đánh giá kết quả học tập của sinh viênGiáo trình: Đo lường và đánh giá trong dạy học vật lýThí nghiệm trong dạy học vật lýSử dụng dạy học hỗn hợp trong phát triển năng lực tự học của học sinh trong dạy học vật lý ở trường THPTThực trạng và giải pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn vật lý trường trung học phổ thông nhằm phát triển năng lực học sinhCDIO Approach in Developing Teacher Training Program to Meet Requirement of the Industrial Revolution 4.0 in VietnamResearch on Industry 4.0 and on key related technologies in Vietnam: A bibliometric analysis using ScopusThe Practice of Developing Department Heads at University: Case Study in VietnaTHE OPINION OF LECTURERS IN UNIVERSITIES ON ONLINE LEARNING IN THE CONTEXT OF THE COVID 19 PANDEMIC: A CASE STUDY IN VIETNAMMô hình quản lí giáo dục STEM ở trường phổ thôngXÂY DỰNG BÀI TẬP PHÁT TRIỂN NĂNG LỰC VẬT LÍ CHO HỌC SINH TRONG DẠY HỌC CHỦ ĐỀ “KHÍ LÍ TƯỞNG” (VẬT LÍ 12)Application of blended learning in teaching and learning at high schools in VietnamApplication of the lesson study model in training teachers in VietnamMODEL OF QUALITY ASSURANCE MANAGEMENT IN GENERAL EDUCATION: A CASE STUDY IN NGHE AN PROVINCE, VIETNAMCÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN Ý ĐỊNH SỬ DỤNG MÔ HÌNH “LỚP HỌC ĐẢO NGƯỢC” TRONG DẠY HỌC CỦA GIÁO VIÊN: NGHIÊN CỨU TẠI KHU VỰC MIỀN TRUNG, TÂY NGUYÊN VÀ NAM BỘFactors affecting the flipped classroom in the educational context of VietnamThe Impact of Online Self-Assessment on Learning Outcomes and Self-Assessment Skills Among Grade 11 Students in Vietnam