page loader
EFL student learning motivation : a study of classroom-specific factors
Tác giả: Trần Bá Tiến & Nguyễn Thị Minh Ngọc
264    0
International Journal of English Language and Literature Studies
Quyển: 11(2)     Trang: 71-84
Minh chứng: 1403-motivation.pdf
Năm xuất bản: 6/2022
Tóm tắt
Motivation plays a vital role in foreign language learning as it leads to deep, goaloriented and persistent learning. A number of variables are associated with motivation, among which five factors viz., Teacher, Teaching Methodology, Text, Task and Test. These are classroom-specific and can be adjustable for enhancing student learning motivation. This paper investigates EFL students’ perception of these five variables and factors that influence their motivation. Renandya’s 5Ts model was used as a framework for investigation. The instrument for data collection was a five-point Likert Scale questionnaire that included 27 items related to factors that affected students’ motivation in language learning classroom. The data was analyzed with SPSS software version 21.00. It was found that the students perceived Teacher as the most important factor, followed by the factors of Teaching Methodology, Task and Text; the Test factor was considered as the least important. The regression analysis, however, shows that the Text, or Teaching materials in current use were the most influential. The findings fill the gap of research in Vietnam’s EFL context and therefore, they are of theoretical and practical significance.
Cùng tác giả
Vietnam's National foreign languages policy for integrating into ASEAN communityMột số vấn đề về khảo thí tiếng Anh tại Việt NamHoạt động chuyên môn và phát triển nghiệp vụ ở trường phổ thông điển hìnhÁp dụng thuyết Đa trí năng trong thiết kế bài tập về nhà để nâng cao hiệu quả học từ vựng tiếng Anh của sinh viên.Giao tiếp giao văn hóaMối liên hệ giữa nhật ký dựa trên thuyết Đa trí năng và tính tự chủ của sinh viên trong việc học từ vựngĐối chiếu ẩn dụ và hoán dụ chỉ sự tức giận trong tiếng Anh và tiếng ViệtĐánh giá giả thuyết Sapir-Whorf và ảnh hưởng của nó đối với xu hướng ngôn ngữ học hiện nayMultiple Intelligences-Related Projects and EFL University Students’ AutonomyGiáo trình Ngôn ngữ học đối chiếuẢnh hưởng của kích thích ngữ nghĩa và hiệu ứng tần suất từ đối với việc xử lý từ đồng hìnhTEACHER’S FEEDBACK ON EFL STUDENTS’ WRITING ERRORS: DIAGNOSIS AND TREATMENTA CDIO COMPETENCY FRAMEWORK FOR VINH UNIVERSITY'S TEACHING FACULTYUniversality vs. cultural specificity of anger metaphors and metonymies in English and Vietnamese idioms: a cognitive linguistic perspectiveNgữ âm-Âm vị học tiếng AnhEffects of Multiple Intelligences project on university students’ motivation towards English language learning: A case study in VietnamDevelopment of CDIO-based programs from the teacher training perspectiveAn investigation into ESL student interaction during task-based activitiesA cross-cultural study of modality in the speech act of asking for permission