page loader
An investigation into ESL student interaction during task-based activities
Tác giả: Trần Bá Tiến
243    3
Journal for Educators, teachers and trainers
Quyển:     Trang:
Minh chứng: 1403-task.pdf
Năm xuất bản: 6/2022
Tóm tắt
Interaction in general or negotiation of meaning in particular plays a crucial role in language learning as it provides learners with comprehensible input that leads to speaking fluency and language acquisition. This paper is an attempt to look into student interaction in a high intermediate English class. It aims to find out what strategies for negotiation of meaning the students used and possible problems arising during task-based interaction. The participants were fifteen international students of various citizenships studying at a university in the United States. The data sources were taken from a video with its transcription filming an English learning session. The qualitative research method is employed for data analysis. Long’s (1980) three strategies of negotiation of meaning are used as the analytic framework. It was found that the students of high language proficiency infrequently resorted to negotiation of meaning during task-based interaction. Clarification requests were the most common while confirmation checks and comprehension checks were at lower frequency. Uneven participation, however, was a problem as a student tended to dominate the discussion. The findings imply that the role of group leader should be circulated to overcome the personal dominance during discussion; and task-based activities should be inclusive and collaborative to ensure equal contributions among the participants.
Từ khóa
Interaction, negotiation of meaning, task-based activity, clarification requests, confirmation, comprehension checks.
Cùng tác giả
Vietnam's National foreign languages policy for integrating into ASEAN communityMột số vấn đề về khảo thí tiếng Anh tại Việt NamHoạt động chuyên môn và phát triển nghiệp vụ ở trường phổ thông điển hìnhÁp dụng thuyết Đa trí năng trong thiết kế bài tập về nhà để nâng cao hiệu quả học từ vựng tiếng Anh của sinh viên.Giao tiếp giao văn hóaMối liên hệ giữa nhật ký dựa trên thuyết Đa trí năng và tính tự chủ của sinh viên trong việc học từ vựngĐối chiếu ẩn dụ và hoán dụ chỉ sự tức giận trong tiếng Anh và tiếng ViệtĐánh giá giả thuyết Sapir-Whorf và ảnh hưởng của nó đối với xu hướng ngôn ngữ học hiện nayMultiple Intelligences-Related Projects and EFL University Students’ AutonomyGiáo trình Ngôn ngữ học đối chiếuẢnh hưởng của kích thích ngữ nghĩa và hiệu ứng tần suất từ đối với việc xử lý từ đồng hìnhTEACHER’S FEEDBACK ON EFL STUDENTS’ WRITING ERRORS: DIAGNOSIS AND TREATMENTA CDIO COMPETENCY FRAMEWORK FOR VINH UNIVERSITY'S TEACHING FACULTYUniversality vs. cultural specificity of anger metaphors and metonymies in English and Vietnamese idioms: a cognitive linguistic perspectiveNgữ âm-Âm vị học tiếng AnhEffects of Multiple Intelligences project on university students’ motivation towards English language learning: A case study in VietnamDevelopment of CDIO-based programs from the teacher training perspectiveEFL student learning motivation : a study of classroom-specific factorsA cross-cultural study of modality in the speech act of asking for permission