page loader
Effects of Multiple Intelligences project on university students’ motivation towards English language learning: A case study in Vietnam
Tác giả: Trần Bá Tiến & Lê Thị Tuyết Hạnh
261    0
World journal of English language
Quyển: 12(5)     Trang: 117-127
Minh chứng: 1403-wjel.pdf
Năm xuất bản: 5/2022
Tóm tắt
This study examines the impact of applying the Multiple Intelligences Project on university students’ English learning motivation. A quantitative research method was used in the research through multiple regression analysis. A total of 458 students from different universities in Vietnam participated in the study. The research results show that all of the four intelligences selected in the research model, including (1) Intrapersonal intelligence; (2) Bodily-Kinesthetic intelligence; (3) Musical intelligence; and (4) Naturalistic intelligence had a positive impact on students' motivation towards learning English, of which naturalistic intelligence had the greatest impact. On that basis, the study gives some suggestions for teaching and learning English with a view to improving students’ learning motivation. The findings of the study contribute to both theoretical and practical aspects since they proved the importance of Multiple Intelligences theory as an educational theoretical framework, as well as the significance of its application in the teaching process. The results of the research will also form the basis for further research
Từ khóa
Extrinsic motivation, English learning, intrinsic motivation, MI project, university students
Cùng tác giả
Vietnam's National foreign languages policy for integrating into ASEAN communityMột số vấn đề về khảo thí tiếng Anh tại Việt NamHoạt động chuyên môn và phát triển nghiệp vụ ở trường phổ thông điển hìnhÁp dụng thuyết Đa trí năng trong thiết kế bài tập về nhà để nâng cao hiệu quả học từ vựng tiếng Anh của sinh viên.Giao tiếp giao văn hóaMối liên hệ giữa nhật ký dựa trên thuyết Đa trí năng và tính tự chủ của sinh viên trong việc học từ vựngĐối chiếu ẩn dụ và hoán dụ chỉ sự tức giận trong tiếng Anh và tiếng ViệtĐánh giá giả thuyết Sapir-Whorf và ảnh hưởng của nó đối với xu hướng ngôn ngữ học hiện nayMultiple Intelligences-Related Projects and EFL University Students’ AutonomyGiáo trình Ngôn ngữ học đối chiếuẢnh hưởng của kích thích ngữ nghĩa và hiệu ứng tần suất từ đối với việc xử lý từ đồng hìnhTEACHER’S FEEDBACK ON EFL STUDENTS’ WRITING ERRORS: DIAGNOSIS AND TREATMENTA CDIO COMPETENCY FRAMEWORK FOR VINH UNIVERSITY'S TEACHING FACULTYUniversality vs. cultural specificity of anger metaphors and metonymies in English and Vietnamese idioms: a cognitive linguistic perspectiveNgữ âm-Âm vị học tiếng AnhDevelopment of CDIO-based programs from the teacher training perspectiveAn investigation into ESL student interaction during task-based activitiesEFL student learning motivation : a study of classroom-specific factorsA cross-cultural study of modality in the speech act of asking for permission