page loader
CDIO Approach in Developing Teacher Training Program to Meet Requirement of the Industrial Revolution 4.0 in Vietnam
Tác giả: Nguyễn Thị Nhị, Thái Văn Thành, Phạm Thị Hương, Nguyễn Thị Châu Giang
496    0
Tạp chí về công nghệ trong học tập
Quyển:     Trang:
Năm xuất bản: 2020
Tóm tắt
—In the context of the Industrial Revolution 4.0 and integration of the Vietnamese economy into the global economy, Vietnam's education and training has been increasingly developed and increasingly deeply integrated into the world. The development of teacher training programs is considered an urgent issue, a prerequisite to contribute positively to the development of education and training in the country. However, the first period of integration shows that teachers have many limitations in practical skills, soft skills, and foreign languages when working in a modern environment. These limitations are due to many factors; one of the basic factors is that the training programs at teacher training facilities are mainly focused on knowledge towards approaching content. Therefore, the development of training programs in general and teacher training programs in particular in the direction of developing necessary skills that society requires learners to have, in order to work and develop their qualities after graduation, to meet the integration needs in the context of the industrial revolution 4.0 is an important trend in the world and especially for Vietnam in the current period. CDIO stands for words: Conceive, Design, Implement and Operate. It is a solution to improve the quality of training to meet social requirements, on the basis of determining the outcome standards, developing programs and training plans; It is also the idea of universities, technical institutes of the United States and Sweden in the early 90s of the last century with the intention of training students after graduation with full knowledge and skills such as: communication skills, personal skills ... and immediate access to the labor market, meeting the needs of the business. In this article, we focus on the solution to develop teacher training programs under the CDIO approach to meet the requirements of the Industrial Revolution 4.0 in higher education institutions in Vietnam.
Cùng tác giả
Thực trạng và giải pháp nhằm nâng cao chất lượng dạy học thực hành môn Sinh học tại các trường PTTHThực trạng đánh giá kết quả đào tạo năng lực dạy học của sinh viên ngành Sư phạm sinh học ở các trườDr. Pham Thi Huong, Dr. Dinh Thi Kim Hao Status of the trainning programs for teaching competency peThực trạng kiểm tra, đánh giá năng lực dạy học của sinh viên ngành sư phạmTiêu chí đánh giá năng lực dạy học của sinh viên ngành sư phạmQuy trình đánh giá năng lực dạy học của sinh viên ngành sư phạm ở các trường đại họcXây dựng các tiêu chí của chuẩn đầu ra năng lực dạy học theo định hướng tiếp cận năng lực nghề của sinh viên ngành sư phạmBuilding Rubrics for Evaluating the Competence of Preparing for Lesson Plans of Pedagogical Student.NGHIÊN CỨU XÂY DỰNG ĐỀ CƯƠNG CHI TIẾT MÔN HỌC SINH HỌC CHO SINH VIÊN NGÀNH SƯ PHẠM THEO TIẾP CẬN CDIOTHỰC TRẠNG SỬ DỤNG BÀI TẬP ĐỂ RÈN LUYỆN NĂNG LỰC THỰC NGHIỆM CHO HỌC SINH TRONG DẠY HỌC SINH HỌC Ở TRƯỜNG TRUNG HỌC PHỔ THÔNGMột số giải pháp nâng cao năng lực của giảng viên khối ngành sư phạm tự nhiên ở trường Đại học Vinh về dạy học tích hợp nhằm đáp ứng yêu cầu bồi dưỡng giáo viên hiện nay.Thực trạng dạy học môn Công nghệ ở một số tỉnh Bắc Trung Bộ Việt NamXây dựng chương trình bồi dưỡng năng lực dạy học thí nghiệm các môn Khoa học tự nhiên cho giáo viên trung học cơ sởThực trạng PTN và các yếu tố ảnh hưởng đến tần suất sử dụng PTN trong dạy hoc môn KHTN tại các Tỉnh bắc Miền Trung Việt NamDeveloping Experiment Skills for Preservice Teachers of Biology in VietnamThe Implementation of the CDIO Approach in Teacher Training Programs: The Vietnamese CaseNÂNG CAO NĂNG LỰC THỰC NGHIỆM CHO HỌC SINH TRUNG HỌC PHỔ THÔNG Ở VIỆT NAMPhát triển năng lực định hướng nghề nghiệp cho học sinh trung học phổ thông trong dạy học môn Sinh họcDeterminants of Digital Transformation Adoption in Education: An Evaluation of a Post-pandemic Case Study in VietnamPerpectives of primary pre-service teachers on integrated teachingPedagogical student assessment tools for learning outcome assessment skillsThe Perceptions of Prospective Digital Transformation Adopters: An Extended Diffusion of Innovations TheoryĐề xuất chuẩn đầu ra và khung chương trình đào tạo cử nhân Sư phạm Công nghệ cấp THCSProfessional Development For Science Teachers: A Bibliometric Analysis from 2001 to 2021ĐỀ XUẤT BỘ TIÊU CHÍ KĨ THUẬT VÀ QUY TRÌNH THIẾT KẾ BÀI GIẢNG E-LEARNING DÙNG CHO TRƯỜNG PHỔ THÔNGVisualizing Contemporary Factors Affecting the Adoption of E-learning: A PRISMA Approach